Johanna Karppinen jättää Audiovisual Finlandin

TIEDOTE – 07.09.2017

Johanna Karppinen jättää Audiovisual Finlandin

Elokuva- ja TV-alan vientiorganisaatio Audiovisual Finlandin vetäjä Johanna ”Nunnu” Karppinen on päättänyt jättää tehtävänsä toiminnanjohtajana. Karppinen jatkaa 30.9.2017 asti ennen siirtymistään uusien hankkeiden pariin.

Toiminnanjohtajana Karppinen on vetänyt suomalaisen AV-alan kansainvälistymishankkeita, vastannut maailmalla neljän vuoden aikana tuhansia alan ammattilaisia tavoittaneiden tilaisuuksien rakentamisesta ja johtanut laajan yhteistyöverkoston vaikuttamistyötä AV-alan tuotantokannustimen saamiseksi Suomeen.

”On ollut todella mielenkiintoista ja palkitsevaa tehdä töitä elokuva- ja TV-alan vienninedistämisen parissa. Tuntuu haikealta jättää organisaatio jossa on saanut olla kehittämässä monipuolisesti koko alan toimintaedellytyksiä mutta myös yksittäisten yritysten kansainvälistymistä.

Jatkan työskentelyä lähellä AV-toimialaa, mutta uuden hankkeen julkistamisen aika on vasta hieman myöhemmin”, kertoo Audiovisual Finlandin toiminnanjohtajan tehtävät jättävä Karppinen.

Karppinen siirtyi Audiovisual Finlandin toiminnanjohtajaksi Lapin elokuvakomissiosta, jonka vetäjänä hän markkinoi Lappia kuvauspaikkana kansainvälisille tuotantoyhtiöille.

”Nunnu johti väsymättömällä tarmolla laajan järjestö- ja intressiverkoston vaikuttamistyötä kannustinjärjestelmän puolesta, kunnes tavoite saavutettiin. Sen lisäksi hän tiimeineen organisoi lukuisia toimialan vienninedistämistapahtumia Suomessa ja maailmalla. Nunnun siirtyminen uusien hankkeiden pariin on menetys organisaatiollemme, mutta uskon, että hänen tekemisensä tulevat näkymään toimialamme eduksi jatkossakin”, kiittelee Audiovisual Finlandin hallituksen puheenjohtaja Valtteri Niiranen.

Audiovisual Finlandin uusi toiminnanjohtaja ei ole vielä tiedossa. Se, millä tavalla ja kenen johdolla organisaatio jatkaa toimintaansa, selviää lähiaikoina.

”Keskustelemme toimialan järjestökentän konsolidoinnista muutamien AV-alan järjestöjen kesken, joten katsomme rauhassa, jatkuuko toimintamme itsenäisenä vai osana suurempaa kokonaisuutta”, kertoo Niiranen.

Johanna Karppinen
toiminnanjohtaja, Audiovisual Finland
johanna@audiovisualfinland.fi

Materiaalia medialle:

Johanna Karppisen kuva
Audiovisual Finlandin logo

Audiovisual Finland on elokuva- ja TV-alan järjestö, jonka tehtävänä on edistää toimialan kansainvälistymistä ja kasvua sekä tehdä suomalaista audiovisuaalista tuotantoa tunnetuksi kansainvälisillä markkinoilla. Lisätietoa: www.audiovisualfinland.fi

Aikaisempia tiedotteitamme