Audiovisual Finlandin uuden hallituksen johtoon Kopioston Valtteri Niiranen

Elokuva- ja televisioalan kansainvälistämiseen erikoistunut Audiovisual Finland on saanut uuden hallituksen. Puheenjohtajaksi valittiin tekijänoikeusjärjestö Kopioston toimitusjohtaja Valtteri Niiranen.

– Audiovisual Finland ja sen taustaorganisaatiot ovat tehneet viime vuodet väsymätöntä työtä AV-alan tuotantokannustimen saamiseksi Suomeen. Pitkäjänteinen vaikuttamistyö tuotti tulosta ja kannustinjärjestelmä saadaan viimein meilläkin käyntiin tammikuussa. On hienoa voida jatkaa suomalaisten tuotantoyhtiöiden kansainvälistymistä sen vauhdittamana, kertoo Niiranen.

– On mahtavaa päästä viestimään kansainvälisille verkostoillemme, kuinka Suomella on viimein taloudelliset edellytykset isännöidä kansainvälisiä elokuva- ja tv-hankkeita, ja toimia tuotantojen kuvausympäristönä. Sen lisäksi panostamme vienninedistämishankkeisiin esimerkiksi TV-sarjojen ja remake-oikeuksien myynnin kehittämiseksi, avaa Audiovisual Finlandin toiminnanjohtaja Johanna Karppinen alkavaa toimintavuotta.

Uuden hallituksen muiksi jäseniksi valittiin elokuvatuottaja Miia Haavisto (edustaen Suomen elokuvatuottajien keskusliitto SEK:iä), kansainvälisen myynnin johtaja Jonathan Tuovinen (edustaen Suomen audiovisuaalisen alan tuottajat Satua) sekä elokuvatuottaja Tom Carpelan (edustaen tekijänoikeusyhdistys Tuotosta).

Audiovisual Finland on elokuva- ja TV-alan järjestö, jonka tehtävänä on viedä suomalaista audiovisuaalista teollisuutta kansainvälisille markkinoille. Audiovisual Finland markkinoi Suomea ja suomalaista osaamista alan kansainvälisissä tapahtumissa ja toimii luovan teollisuuden toimintaedellytysten kehittäjänä.

Johanna Karppinen
toiminnanjohtaja, Audiovisual Finland ry
johanna@audiovisualfinland.fi
www.audiovisualfinland.fi